5 sep - 18 augusti!

Dagen D! Dagen då vi skulle åka till underbara Turkiet :)

Gick upp vid sju på morgonen. Hade resfeber så kunde inte riktigt slappna av o sova längre. Så jag, pappa o Kalle fixade o hängde upp poolen på morgonen så den inte låg på backen när jag åkte. Sen så gick jag o Tyson hem till mamma o pappa o käkade frukost o halvslöade i soffan innan vi gick hem o packade de sista o gjorde iordning allt för avfärd.

Jag tog o plockade in allt i bilen o sa hejdå till min prins, mamma o pappa o åkte o hämtade Josse o åkte in till stan. Jag o Josse gick in o handlade lite resgrejer till mig o så satte vi oss på stationen o väntade på Johanna o Christine.

När dom kom så gick vi över till vår perrong o väntade på tåget. O sen började resan mot Gbg-Landvetter-Antalya-Alanya :) Satt o tjötade skit hela tågresan ner innan vi fick springa för o hinna med flygbussen till Landvetter.

Väl framme på landvetter hade vi lite dötid så vi käkade en smörgås o jag köpte chilinötter som jag blev väääldigt besviken på :'( Sen tog vi o checkade in o gick igenom alla kontroller innan taxfreen. Hade inte så jättelång tid på oss i taxfreen men handlade lite godis iaf :) Sen gick vi till väntehallen o sen tog vi en buss ut till flygplanet o sen satte vi oss.

Satt på rad 2 på vägen ner, lååångt fram o jag fick fönsterplats. Va väldigt nervös innan vi flög iväg men de gick bra, vi överlevde ju ;) Sen kom maten o de va gravad lax med potatissallad, USCH! Potatissalladen gick väl an men usch för gravad lax, de e ju ingen mat :O Satt o löste korsord o läste skvallertidningar o lyssnade på musik på vägen ner då planet inte visade någon film :(

Väl nere i Antalya så va de dags o hämta upp väskorna o gå ut till bussen. Vilken chock man fick när man kom ut från flyghallen. Vilken vääärme! Säkert en 30 grader vid 11 tiden på kvällen. Satte oss i bussen o åkte nästan 3 timmar innan vi va framme vid hotellet. Checkade in..

O gick upp till rummet o lämnade väskorna sen gick vi till minimarketen o köpte dricka o tilltugg innan vi la oss..

// fia . day 1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0