30 dagar av sanning - Dag 4 – Det här åt jag idag.

Intressant o veta? NOT! HAHAHAHAHAHA!

Idag va de iaf jag som stod för middagen efter att jag slutat jobbet. O jag som är en sucker för kyckling gjorde såklart nåt med de ^^

Idag blev de flygande jakob.

För er som inte vet vad det är så kommer receptet nedan:

Ingredienser:

Gör så här:

Strimla kycklingfilé och bacon. Hetta upp en stekpanna och stek kyckling- och baconbitarna på medelstark värme tills filén fått fin färg. Gör detta i 2-3 omgångar så att det blir lagom mycket i stekpannan. Lägg över kyckling- och baconbitarna i en hyfsat stor ugnsform.

Skiva bananerna och fördela över kyckling- och baconbitarna.

Vispa grädden och blanda med chilisås. Häll över och bred ut. Strö över jordnötter.

Gratinera i mitten av ugnen 225 grader i 15 minuter

Svingott verkligen! Nån annan som brukar göra "Flygande jakob?"

// fia . kyckling är så jääääävla gott


(Recept o bild lånad från: recepten.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0