Sammanfattning av mitt 2009

Januari 2009
Året började med en begravning då min kära morbror begravdes. :(
Men sen hände de en väldigt rolig sak. Onsdagen den 14/1 så åkte jag och Malin ner till Emmaboda och hämtade hem min lilla prins TYSON!



Han va så liten o så otroligt jobbig o ha hand om i början för jag va instängd nere i mitt rum hos mamma o pappa i början förutom när jag jobbade men då hade mamma honom.
Flyttade även i slutet av månaden från min föräldrar(där jag bara bodde 4 månader) till min egna "lilla" lägenhet.
Upptäckte även "Twilight" o böckerna och läste en hel del..

Februari 2009
Tyson växte o va på 12veckors vaccin o 1 1/2 år vaccin på djursjukhuset med honom o Maja.
Hade en liten inflyttningsmiddag i min lägenhet :)
Vart sugen på en till liten chihuahuahane som var vit/chokladbrun men mamma gick inte med på en till ;(
Va även sugen på o starta eget ett tag då jag bara hade jobb på albrekts som innefattade typ 10 timmar i veckan.
Började sälja Tupperware.
Hade en supermysig kväll med GH o trevliga människor o vi festade på en söndag o jag sov 2 timmar den natten innan jobb en heeeel dag.
Blev en hel del filmkvällar med Emma o hennes kompisar i min soffa!



Mars 2009
Fortfarande en del GH o filmkvällar med Emma o hennes kompisar.
Den fjärde Twilightboken "Breaking dawn - så länge vi båda andas" kom ut på svenska o jag spenderade ganska mkt av tiden o läsa den och böckerna innan.
Va ledig min första helg på 3 1/2 månad.
Börja äta smoothies till en förbannelse ett tag ^^
Blev lite deppig över att jag jobbade dubbeljobb(började på riktigt på tappen denna månaden). Kände att jag fick lämna bort Tyson för mkt.
Johanna hade sin inflyttningsfest som va riktigt lyckad.
Malin åkte in på sjukhuset med gallproblem.
Träffade J o spela GH för första gången



April 2009
Grillade i Svartvik
De va och provborrade på tappen inför Hydro nedstängningen.
Beställde ett mobilt bredband för o ha i husvagnen
Fick på ett par assssnice alu. fälgar på min pärla
Min externa hårddisk med alla bilder, filer osv kraschade :(
Hade funderingar på o börja plugga lite på distans.
Jobbade ganska mkt. En vecka va jag uppe i närmare 60 timmar
Körde pontiacens första tur för året.
Födelsedagsfest hos Ica, riktigt trevligt :)
Började med LCHF metoden o slutade 1 dag senare.
Min morbror urnsattes på sin 42årsdag :'( <3


Maj 2009

Fick besked från miljöinspektionen att vi klarade provborrningen så ett nytt bolag skulle kunna ta över efter Hydro. LYCKA!
Började husvagnssäsongen med slappande i förtältet på ekudden.
Vann 1800 på travet ;)
Jobbade sista dagen på mitt vikariat på Albrekts. (fast fick hoppa in på en utbildningsdag)
Va i jönköping på Svenska spel utbildning med min pappa
Va på crousingen i Tibro
Va i Ullared o shoppade
Sedan körde jag på crousingen i Mariestad :)

Juni 2009
Fick "the sims 3" i brevlådan
Larmet gick på tappen o de blev kalabalik en kväll men de va ju bara Anders som va därinne. Då va jag rädd ^^
Köpte mig en mega pool o ha i trädgården ;)
Fick ett nytt kassasystem på jobbet o samtidigt bytte vi från Hydro till QSTAR och de va ett bra byte :)
Midsommar spenderade jag med o jobba o hos Ica o Polly på en riktigt slapparkväll
Träffade Z efter några års uppehåll som vänner. Fick även träffa henne o Johans dotter Nora som jag blev helt kär i. Världens sötaste unge :)

Juli 2009

Beställde en himmelsäng till mitt sovrum då jag skulle göra om de.
Började blogga på denna blogg istället för min gamla. Svung.blogg.se
Tapetserade om i mitt sovrum, blev kanonsnyggt!
Åkte till Varberg på min typ enda lediga helg den sommarn. Va Wheels and wings o de va en superbra helg med raggarbilar, grillning, ullared och gott folk :) O Tyson badade i havet för första gången. En riktigt rolig grej o se.
Beställde min lilla rosa dator.
Va o såg på "Harry Potter och halvblodsprinsen".
Va barnvakt åt Nora för första gången, gick kanonbra.
Började jobba på mitt sommarschema på Albrekts.
Fick även reda på en väldigt kul grej från Z o Johan.

Augusti 2009
Var en jobbig månad med mycket jobb som gjorde mig ledsen,stressad o deprimerad :/
Beställde en resa till Tunisien i en vecka i September med Johanna,Sara o Fia
Malins lilla Max kom till världen den 15onde :)
Min älskade mormor somnade in den 25 augusti :( <3
Avbokade Tunisienresan av flera orsaker :/
Matfestivalen var och de va himlans trevligt.

September 2009

Kastrerade mitt hjärta Tyson. De tog även bort 4 tänder
Samma dag var jag o Z o kollade på brudklänningar o då frågade hon om jag ville va brudtärna på henne o Johans bröllop :D:D
Samma dag där så tog jag bort tråden bakom tänderna efter rälsen.
Begravning för min mormor :'(
Köpte brorsans ps3
Hjälpte Peter o flytta tillbaka till Tdala

Oktober 2009

Fick ett telefonsamtal från Åre. Storulvåns fjällstation ville att jag skulle komma upp på arbetsinterjuv. Men de blev inte så då ingen kunde ta hand om Tyson om jag hade fått de jobbet (som jag garanterat hade fått)
Blev helt galen i Johan Falk filmera
Var på urnsättning av min mormor <3
Köpte ett nytt finrumsbord o stolar samt 2 lampor på midnattsöppningen av Br Andersson
Halloweenfest hos Ica o Polly. Riiiiktigt kul :D Jag var leopard!

November 2009

Hade inflammation i nedre struphuvudet påbörjan till lunginflammation.
Va först i Skövde att boka "New moon" biljetterna till 23.59 visningen den 20 november ;)
1 års vaccin för Tyson o 2 års för Maja. Tyson bet sköterskan i fingret o Maja skrek så hela byggnaden hörde, ingen lyckad dag hos djursjukhuset
Blev medlem i viktklubb.se och började gå ut o gå träna på crosstrainern väldigt seriöst och förlorade 5kg på 3 veckor.
Va i Ullared med Ica, Z o Johan
Va på "New Moon" premiären. LYCKA!
Va på personalfest på Olearys. Väldigt lyckat :D

December 2009

Min morfar dog :'( <3
Gav upp hoppet på livet
Fick min iPhone
Begravde min morfar <3
Mamma och jag fyllde år.
Julafton - va hemma med Tyson o sen med pappas syskon
Nyårsafton spenderades hemma hos mig med världens bästaste kompisar <3

Året har vart tungt o inte alls som jag föreställt mig. Förlorade både mormor o morfar detta året vilket va extremt tungt :(

Hoppas på ett bättre 2010!

// FIA - 2010 SKA BLI MITT ÅR!

Kommentarer
Postat av: Anonym

2010 kommer bli bättre gumman <3

2010-01-08 @ 00:22:39
URL: http://tindrali.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0