14 sep - 6-12 september!

Måndagen: Jobbade på fm. Sen efter de va jag o Tyson ute o gick en sväng o sen så krattade vi upp äpplen i min trädgård o bara myste. Sen va jag hos Ica o Polly en sväng på kvällen o sa hej :)

Tisdagen: Va ute o gick med Ica o vovvarna på fm. Sen fick jag ett stollaryck o bakade kärleksmums, strass o chokladmuffins till min mamma innan de va dags o jobba :) Efter jobbet va jag hos Annelie, Martin o Texas en sväng o kikade på tv o snackade skit. Sen gick jag hem o kikade på "The last song", en helt underbar film. REKOMMENDERAS!

Onsdagen: Jobbade på fm. Chappe va förbi o hälsade på honom, världens goaste rottis :) Efter jobbet blev de o åka direkt till Lidköping för o hälsa på Z o dom små underbara flickorna Nikki o Nora :) Vi pratade o kikade på bilderna från bröllopet. Va verkligen evighetersen jag va där!

Sen åkte jag hem o lämnade Tyson o hämtade upp Ica så åkte vi till stan. Stannade en snabbis på Sigges o handlade lite gott innan vi åkte till Johanna. Väl hemma hos Johanna bjöds de på tacopaj(MUMS) o så gjorde jag fetaoströra till de så de va MUMS! Sen snackade vi, kikade på bilder o planerade fest innan de va dags o åka hem :)

Torsdagen: Va ute o gick på fm med Tyson, sen grejade jag lite hemma. Som vanligt ;) O sen va de dags o jobba lite igen. Efter jobbet så gick jag över till Annelie, Martin o Texas där de bjöds på club sandwich, blir verkligen bortskämd där med så god mat :) Sen nattade Annelie Texas så då kikade jag på idol. Sen så kom hon o Martin o då kikade vi på "Eclipse" o bara åt göööttta!

Fredagen: Jobbade på fm. Efter jobbet så vilade jag o packade. Sen på kvällen så åkte jag tåget ner till Varberg till P. Vi gjorde inget speciellt, jag fick kvällsmat o så snackade vi innan vi la oss..

Lördagen: Vaknade upp helt slut. Sen så gick jag ner till stationen o åkte med tåget hem. Inga känslor=ingen idé o stanna kvar. Så väl hemma så plockade Annelie upp mig o vi käkade på mc :D Väl hemma så gick jag ner till mamma o pappa innan Julia o Joni kom till mig. Vi snackade o så innan vi gick ner allihopa till mina  päron o sen åkte dom o jag stannade kvar. På kvällen så kikade jag o mamma på film o åt hemmagjord pizza på hönökaka :)

Söndagen: Vaknade o gick ner till mamma o pappa. Sen åkte jag o mamma till stan. Va först på stallsiken o gick igenom varenda affär typ, sen så åkte vi till Maxi o handlade innan vi åkte till Alpina o beställde mat o åkte hem.

Väl hemma så åt vi o sen la jag o Tyson oss på soffan o vilade innan jag åkte till Bitta. Väl hos Bitta så bjöds de på nybakade bullar o vi pratade, kikade på tv o planerade festen. Johanna va också med ;) Sen åkte jag hem till min gris o så va jag hos mamma o pappa. Kikade på "mamma mia". Vilken måbra-film. Kommer inte ihåg att jag tyckte om den så mkt ^^

// fia . no hard feelings!

14 sep - 30aug-5 sep!

Måndagen: Första jobbdagen efter 2 underbara veckor med semester. Som tur va så började jag em, annars hade jag nog inte överlevt :) På kvällen va jag nog hos mamma o pappa som vanligt :P

Tisdagen: Började med o va ledig nästan de första efter semestern. Jag, min mamma o min faster åkte ner till Gbg. Första stopp blev nordstan där vi gick omkring på smågatorna o kikade i olika affärer. Hittade vääärldens underbaraste inredningsbutik på 2 plan, tror nästan jag skulle kunna köpa precis ALLT där inne, helt underbar affär. Dock köpte jag bara presenter där inne, inget till mig själv :S

Efter stan så mötte vi min kusin på Ikea Backebo(?) o vi käkade o gick en sväng där inne :) Efter de så åkte vi hem till min kusin som bor utanför Gbg o hämtade lite saker innan vi åkte hem till lilla Timmersdala igen.. Va hemma ganska sent så de va typ o lägga sig direkt, va helt slut ^^

Onsdagen: Upp tidigt för o åka ner till Ica o Polly på pannkaksfrukost innan vi åkte till deras gamla hus o bärde ut de sista sakerna. De åkte sedan iväg till banken så jag började städa. O de va de vi gjorde nästan hela dagen. Sen åkte vi karavan till Timmersdala. 3 bilar efter varandra ;) Hade med oss flyttskåpet fullt med saker så de va bara o plocka ut de. O sen så grejade vi o hade oss i många timmar innan jag blev hungrig så då åkte vi till Alpina o käkade mat sen hem o sova :P

Torsdagen: Jobbade på fm. Sen mötte jag upp Bitta o Johanna i stan för en fika o lite shopping. Sen hem igen för o jobba igen en stund åt mamma för de skulle iväg. Sen på kvällen så grejade jag lite hemma o gjorde tacos till mig, ica o Polly. Dom kom efter en stund, vi kikade på film men jag sov mig igenom slutet ^^

Fredagen: Grejade hemma på fm som vanligt :P Sen va de dags o jobba. Efter jobbet så åkte jag till Ekudden :) Så underbart skönt o va där ute. Väl framme så blev de sallad i förtältet med Mamma,pappa,Siw,Ubbe o Nova. De tre sistnämnda va där o campade över helgen. Sen snackades de lite o så kom Pelle o efter en stund även Offa. Dock la jag mig ganska så tidigt då jag skulle upp o jobba på morgonen.

Lördagen:
Jobbade hela dagen. Hade mkt kunder så dagen gick vääldigt fort :) Efter jobbet så vilade jag en stund men de va typ helt omöjligt så jag gjorde mig iordning för kvällen. Tog bilen in till stan o mötte upp min gamla gymnasieklass(förutom Bitta o Amanda D) på mangos o vi hade en mkt trevlig kväll. O jag hoppas vi gör om de hela snart :) Har saknat dom massor. Tog bussen hem då jag drack cider ;P

Söndagen: Upp o jobba hela dagen. Efter jobbet så va de dags o åka på kalas hos min kusin Hanna som fyllt 16. Så där va man en stund :) Sen blev de en film innan jag somnade!

// fia . HRHL2007!

Bilderna är lånade av

14 sep - 26-29 augusti!

Torsdagen: Väl hemma på landvetter flygplats så fick vi smidigt våra väskor. De va bara o öppna väskan för lite varmare kläder. Åkte ju hem i jeansshorts o linne o de va liiiite kyligt kände jag ;) De blev några dötimmar på landvetter men vi spenderade tiden bra genom o kika på korten vi tagit osv.

Sen tog vi Landvetter bussen till stationen där vi köpte frukost o gick på tåget. Käkade frukost o åkte hemåt med tåget. Jag o Johanna kikade på slutet på "Sex and the city 2" o vi började kika på "Ice castles" men jag somnade. Helt slut!

Väl hemma på Skövde station så väntade jag på mina föräldrar som stod utanför. Tyson blev så glad så han skreeek o rev upp hela halsen på mig. Som jag hade saknat honom. MIN PRINS <3 Vill aldrig mer lämna honom så länge. De va riktigt jobbigt. De regnade när vi kom till stationen. Tråååk. Bitta va förbi o sa hej också :)

Väl hemma så plockade jag upp mina saker o grejade hemma lite innan jag o Tyson tog o la oss i soffan o kikade på film. Dock tog de väl typ 15 min innan jag somnade ^^ Vaknade en stund senare o va helt slut. Va med Josse o barnen på coop en sväng. Kvällen spenderade jag hos mamma o pappa om jag inte minns helt fel?

Fredagen: Gjorde inget speciellt på fm som jag minns. Städade lite kanske. På em så åkte jag o lämnade en whisky till min fasters gubbe i deras kolonilott o så va jag o checka in Emma o Hannes nya lgh innan jag hämtade upp P på stationen. Vi käkade o kikade på film!

Lördagen: Kikade på film o bara slappade. Fick nya blommor av mamma, tack :D Sen va de förfest hos Bitta. MKt trevligt o träffa alla igen :) Kvällen va lyckad. Iaf innan vi gick till stan ;) På stan blev de dock ingen mat utan korv med mos på mode då de hade stängt försäljningen av häften :S

Söndagen:
Gjorde inget speciellt. Lämnade P på stationen o bara chillade. Hade söndagsångest inför jobbet!

// fia . home in sweden

14 sep - 25 augusti!

Upp tidigt o packa de sista o plocka ihop alla saker. Ner o käka frukost o sen upp till rummet o ta ner alla saker o checka ut o gå ner till beachen..

Passade på o sola o bada hela dagen då de va sista dagen innan vi va tvungna o åka hem :(

Väl uppe på hotellet efter en heldag med sol o bad så va de dags o åka. Ökkes kom så Christine o han hade en liten dejt medans jag o Johanna satt o va helt slut. Trötta från dagen på stranden o dagen innan o ville bara hem. Eller jag iaf. Beställde mat på hotellet, tog 1!!! timme innan vi fick de o då fick jag inte ens rätt så sket i o säga till, sket i maten o kände mig allmänt irriterad över detta..

Sen va de dags o vänta på bussen o så innan hemfärden. O tillslut kom den o vi åkte den nästan 3 timmar långa resan till Antalya frygplats. Jag satt o kikade på "Sex and the city 2" på vägen mot flygplatsen. Vi åkte förbi hotellet som jag, Bitta, Fia o Sara bodde på när vi va i Turkiet för 3 år sen. Lite småskoj sådär ^^

Väl framme på flygplatsen så blev de o checka in väskor, o gå igenom passkontroll o så. Sen hann vi med en liten snabbsväng inne på taxfreen innan de va dags o boarda planet. Blev lite stressigt där ett tag! Väl på planet blev de lite krångel då de fattades passagerare(som de inte alls gjorde) o sen fick vi inte tillåtelse o lyfta så de tog en liten stund extra. Blev ca 30 min sena pga detta.

Men flygresan hem gick bra. Dock krånglade magen då jag inte hade ätit nåt på hela dagen :S Men jag överlevde. Sov till o från hela tiden. Dock va de inte så bekvämt så kan inte riktigt säga att jag sov. Mer vilade.. När de närmade sig landning så sa dom att de va 13 grader i Sverige. BRRR!

// fia . day 7!

12 sep - 24 augusti!

Upp för sista heldagen i Alanya. Christine åkte iväg på utflykt medans jag o Johanna gick till stranden som vanligt o solade o badade hela dagen :) Så himla gött. Låg under parasollet o läste "breaking dawn" o hade de allmänt gott :)

Sen kom Christine o sen begav vi oss till hotellet o gjorde oss iordning direkt. Hann inte med en vilostund denna dag för vi va för länge på beachen ;)

Sista kvällen i Alanya spenderade vi på Don Carlone, Ökkes restaurang. Där åt vi mat, tjejerna drack drinkar o jag drack vatten o så fick jag mig en banana daquiri mot min vilja som jag va tvungen o dricka upp ;)

När vi ätit klart o fyllisarna ville gå vidare så gick vi till "the doors", sen "Bistro bellman", "james dean bar" o sen mötte vi upp Ökkes o hans kompisar inne på "Robin Hood". Dansades o så en stund innan jag fick med mig Johanna hem till hotellet efter mkt om o men. Jag tänkte på morgondagen o hemfärden o all packning.

Väl hemma vid hotellet så ville Johanna ta bananer från ett bananträd o sno grannens luftmadrasser. Va irriterad på henne vid tillfället men nu i efterhand så va de faktiskt ganska kul. Men jag va ju nykter så de va väl därför jag va lite tråkig ;)

Packade o grejade lite innan vi väl va i säng runt typ kvart över tre!

// fia . day 6

6 sep - 23 augusti

Va uppe tidigt för o få så mkt soltimmar som möjligt. Dock fick vi en otrevlig överraskning på morgonen då någon hade tagit Johanna o Christines luftmadrasser :(

Väl på stranden så hade jag faktiskt tröttnat lite på o ligga o pressa i solen så låg under parasollet o chillade mest hela dagen :)

Sen tog vi vår vilostund o sen gjorde oss iordning o ner till stan. Samma visa varje kväll ;)

Där åt vi på Crazy horse en andra gång. Fajitas den gången också, fast mådde inte riktigt bra från dagen innan så fick inte i mig så mkt mat :S

Sen skulle vi egentligen åka hem o sova för vi va så trötta men när vi gick till taxin så började vi kika in i lite affärer o de slutade med att jag shoppade lite. De blev en Onepiece, vattenpipa, present till päronen, en läderpuff, present till broder osv. Så då fick man shoppingen avklarad :)

Sen åkte vi alla tre tillbaka till hotellet o la oss tidigt(typ 1 ;) )

// fia . day 5

6 sep - 22 augusti

Dagen efter mådde man inte såååå bra. Skulle gå upp tidigt men lyckades inte med detta så va väl inte nere vid stranden förrän halv 1 :P

Bara solade o badade de timmarna vi låg vid stranden. Låg mest under parasollet faktiskt ;)

Sen va de vilostund innan vi gjorde oss iordning o åkte till centrum. Väl nere där så va tanken att vi skulle äta o shoppa men Johanna o Christine åt en banansplit innan jag o Johanna fick åka hem för jag mådde så dåligt :/

Ingen rolig dag, tror dock inte de va bakfylla de va nåt annat, men dåligt mådde jag iaf :/

// fia . day 5

6 sep - 21 augusti

Upp o gick ner till stranden o spenderade som vanligt hela dagarna på solstolen eller på luftmadrassen! SKÖÖÖNT!

Väl tillbaka på hotellet så tog tom jag en liten tupplur denna dagen, vilket va bra för annars hade jag aldrig orkat kvällen..

Började med o göra oss iordning o dricka lite o lyssna på musik innan vi åkte in till Alanya centrum som vanligt ;)

Käkade mat på Christines pojkväns ställe för andra gången. Åt någon pasta med kyckling, helt okej men va mer fokuserad på spriten denna kvällen ;)

Blev en hel del drinkar innan de va dags o bege sig ut i klubbvärlden. Började en sväng på de skandinaviska "the doors". Köpte en melon daquiri där som va sådär god. Dansade lite till svenska låtar som bla "sommartider" o "alla som inte dansar är våldtäktsmän" o en annan massa bra musik.

Sen kom Ökkes o vi drog vidare till Robin Hood där vi spenderade några timmar med o dricka drinkar, dansa på baren o dansa på dansgolvet. Vid 2 tiden drog vi till Havana club där det dansades till stängning. Efter de så tog vi o gick utmed stranden en bit innan de va dags o åka hem o lägga sig.

Väl hemma på hotellet så låg jag o Johanna o pratade en lång stund innan vi la oss, fulla o goa ;P En riktigt lyckad kväll :D

// fia . day 4

6 sep - 20 augusti

Uppe tidigt o käkade den mindre goda hotellfrukosten innan de va dags för stranden. Köpte oss varsina luftmadrasser som vi hade o de va något gött o ligga o flyta på dom i medelhavet :)

Dock va de en mindre rolig dag för min hårbotten o mitt ansikte då jag brände mig som satan o hade riktigt ont o lite feberfrossa.

Medans tjejerna tog sin lilla kvällsvila så gick jag ner till poolen o satte mig o surfade lite o pratade med min lilla familj på skype. Vilken bra skit. Kostade inte en krona o prata o se dom. De roliga va att de va brorsan, mamma o Tyson som jag pratade o såg o mitt i alltihopa så kommer pappa hem så fick prata lite med honom också :)

Väl uppe igen kikade jag på lite GG innan de va dags o göra sig iordning igen..

Sen blev de en tur in till Alanya centrum igen..

Efter de så tog vi ett strög i hamnen i Alanya o kikade på alla båtar o så satte vi oss på en bänk o bara pratade då jag inte mådde så bra. Sen åkte vi hem o sov :)

// fia . day 3

6 sep - 19 augusti

Vaknade o va fortfarnade lite trött. Men de va inte konstigt då man inte fick många timmars sömn. Gick upp o käkade hotellfrukost. Frukosten utomlands är oftast inget o hänga i julgranen, o de va inte denna heller :P

Sen gjorde vi oss redo för en heldag på beachen. Solade o badade i mååånga timmar innan vi gick upp på hotellrummet. Tjejerna vilade medans jag kikade på "Bounty hunter" o lite Gossip girl avsnitt då jag va superpigg. Inte alls sugen på o vila i typ 3 timmar ;) Sen när dom vaknade så duschades de o vi gjorde oss iordning inför kvällen. Diggade musik o drack vin/sprit ;)

Sen tog vi en taxi ner till Alanya centrum där vi gick till Christines pojkväns restaurang o käkade lite mat, tjejerna drack drinkar o jag åt bananasplit :) Kvällen slutade med att jag o Johanna åkte hem till vårat ACrum o pratade innan vi la oss!

// fia . day 2

5 sep - 18 augusti!

Dagen D! Dagen då vi skulle åka till underbara Turkiet :)

Gick upp vid sju på morgonen. Hade resfeber så kunde inte riktigt slappna av o sova längre. Så jag, pappa o Kalle fixade o hängde upp poolen på morgonen så den inte låg på backen när jag åkte. Sen så gick jag o Tyson hem till mamma o pappa o käkade frukost o halvslöade i soffan innan vi gick hem o packade de sista o gjorde iordning allt för avfärd.

Jag tog o plockade in allt i bilen o sa hejdå till min prins, mamma o pappa o åkte o hämtade Josse o åkte in till stan. Jag o Josse gick in o handlade lite resgrejer till mig o så satte vi oss på stationen o väntade på Johanna o Christine.

När dom kom så gick vi över till vår perrong o väntade på tåget. O sen började resan mot Gbg-Landvetter-Antalya-Alanya :) Satt o tjötade skit hela tågresan ner innan vi fick springa för o hinna med flygbussen till Landvetter.

Väl framme på landvetter hade vi lite dötid så vi käkade en smörgås o jag köpte chilinötter som jag blev väääldigt besviken på :'( Sen tog vi o checkade in o gick igenom alla kontroller innan taxfreen. Hade inte så jättelång tid på oss i taxfreen men handlade lite godis iaf :) Sen gick vi till väntehallen o sen tog vi en buss ut till flygplanet o sen satte vi oss.

Satt på rad 2 på vägen ner, lååångt fram o jag fick fönsterplats. Va väldigt nervös innan vi flög iväg men de gick bra, vi överlevde ju ;) Sen kom maten o de va gravad lax med potatissallad, USCH! Potatissalladen gick väl an men usch för gravad lax, de e ju ingen mat :O Satt o löste korsord o läste skvallertidningar o lyssnade på musik på vägen ner då planet inte visade någon film :(

Väl nere i Antalya så va de dags o hämta upp väskorna o gå ut till bussen. Vilken chock man fick när man kom ut från flyghallen. Vilken vääärme! Säkert en 30 grader vid 11 tiden på kvällen. Satte oss i bussen o åkte nästan 3 timmar innan vi va framme vid hotellet. Checkade in..

O gick upp till rummet o lämnade väskorna sen gick vi till minimarketen o köpte dricka o tilltugg innan vi la oss..

// fia . day 1

5 sep - 16-17 aug. Dagarna innan Turkiet!

På måndagen så tog jag mig en välförtjänt sovmorgon, Tyson va väääldigt nöjd över det hela :) Sen så kikade vi lite på tv o bara slappade. Röjde iordning lite hemma. Tvättade o packade. Sen kommer jag inte ihåg va jag gjorde mer. Har skrivit på fb att jag va i stan men de tror jag inte att jag va faktiskt ;) Va garanterat hos mamma o pappa på kvällen o chillade med dom :)

På tisdagen så gick jag o Tyson upp lite tidigare. Inte så jättepopulärt hos honom då jag fick mördarblicken på morgonen.

(Tjinkig Tyson som inte vill gå upp)

Sen så åkte jag in till stan o mötte upp Johanna o vi handlade lite småsaker inför resan. Storhandlade på apoteket, köpte solkräm, magtabletter osv ;) Sen blev de lite kläder som följde med hem också ;) Sen så mötte vi upp Bitta o så tog vi en lååånglunch på Thaihouse o bara snackade en massa skit o åt god mat! Sen väl hemma så packades de sista o så va jag hos mamma o pappa på kvällen o bara chillade :)!